Eficienta energetica a cladirilor

User Rating:  / 0

Exploatarea unei cladiri înseamna utilizarea ei în folosul ocupantilor. Cladirea si instalatiile aferente trebuie sa satisfaca cerintele utilizatorilor referitoare la siguranta, confort, igiena, dar si economicitate, întelegând prin aceasta economie de resurse în exploatare si implicit economie de energie si consum rational de energie.

A administra cladirea înseamna a conduce activitatile desfasurate în cadrul ei, pentru a se asigura o exploatare optima.

Exploatarea optima a cladirii trebuie sa vizeze urmatoarele obiective:

- mentinerea în functionare normala a cladirii si instalatiilor acesteia
- realizarea parametrilor de performanta proiectati pe întreaga durata a exploatarii
- functionarea instalatiilor cladirii cu un consum minim de energie

Detalii...

Filtrele de aer - o necesitate si nu o alegere

User Rating:  / 0

      

                  In salile de chirurgie si transplant,in laboratoare de orice fel, in cabinetele de consultatii dar si in spatiile administrative, avem sisteme de filtrare a aerului, echipate cu filtre destinate protectiei mediului si purificarii aerului.Pe de alta parte, montarea filtrelor are ca scop si protejarea echipamentelelor HVAC, prelungindu-le durata de viata.

                In blocul operator este vital ca aerul sa aiba cea mai buna calitate.In cazul in care echipamentele HVAC au o defectiune tehnica sau un filtru colmatat, exista un risc major de contaminare a aerului cu bacterii sub forma de aerosoli, insa aceasta este o situatie care poate si care trebuie sa fie evitata.Mai complicat de gestionat este contaminarea secundara a aerului, aceasta fiind cauzata de persoanele aflate in sala de chirurgie.

                   Prin filtrele de aer de eficienta ridicata pe care le montam in echipamentele ce deservesc  blocul operator, impiedicam patrunderea particulelor bacteriene ce pot lejer infecta o rana chirurgicala.

                   Recomandam ca toate instalatiile si echipamentele HVAC sa fie concepute pentru a putea permite lejer accesul pentru curatare, dezinfectare sau schimb de filtre, astfel incat si timpul necesar acestor interventii sa fie redus pe cat de mult posibil.

 

Ce tipuri de filtre de aer exista si care este destinatia fiecarei categorii:

FILTRE PLANE, PLISATE SI ONDULATE

Sunt componente esentiale, indiferent de tipul echipamentelor de climatizare si ventilatie si sunt folosite ca treapta unica de filtrare, in serie cu filtrele cu saci sau cu filtrele HEPA.

       FILTRE CU SACI

Filtrele cu  saci sunt utilizate in orice instalatie de ventilatie, climatizare, camere curate si albe.

Fabricarea sacilor filtranti si asamblarea acestora se face cu dispozitive  speciale hidraulice care asigura etansari perfecte.

       FILTRE COMPACTE

Mediul filtrant al acestor filtre este din hartie din microfibra de sticla, cu placi separatoare din folie dura de Al, gofrata in zig-zag si sunt niste filtre rezistente la temperaturi de pana la 270°C.

       FILTRE HEPA

Filtrele de foarte inalta eficienta, tip HEPA, sunt construite folosind un mediu filtrant din hartie de microfibra de sticla, hidrofuga, tratata fungicid si bactericid ce nu contine celuloza. Sunt utilizate pentru filtrarea (retinerea) particulelor extrem de fine - submicronice, aflate in suspensie in aer - ceata, virusi, aerosoli radioactivi etc., pentru aplicatii care necesita o foarte inalta puritate a aerului.

       FILTRE ULPA

                   Cu ajutorul acestor filtre se obtin puritati ale aerului de pana la 99,999995 % , fiind

utilizate in spatii ce necesita un mediu steril sau in cercetari spatiale. Aceste filtre au bloc filtrant executat pe linie tehnologica minipleat, cu deschiderea pliurilor variabila (4-8 mm).

 

                   CELULE  FILTRANTE CU CARBUNE ACTIV

Sunt filtre plane, plane si ondulate si cu saci cu medii filtrante din carbune activ. Pentru a fi folosite in spatii de lucru cu caracteristici specifice este necesara tratarea carbunelui activ cu anumite substante volatile pentru absorbtia gazelor toxice, mirosuri sau particule daunatoare sanatatii.

 

Gestiunea deseurilor

User Rating:  / 2

1.ACTIUNI/DOCUMENTE PREMERGATOARE ACTIVITATII DE GESTIUNE A DESEURILOR ( se intocmesc / depun o singura data  )

  • Realizarea analizei initiale de mediu ( A.I.M )
  • Intocmirea regulamentului intern privind colectarea si eliminarea deseurilor
  • Intocmirea planului pentru situatii de urgenta
  • Intocmirea planului pentru situatii de contaminare
  • Intocmirea planului propriu de management  deşeuri rezultate din activităţile medicale
  • Intocmirea procedurilor operationale legate de deseurile generate
  • Intocmirea Registrului de evidenta a substantelor si preparatelor periculoase ( cf.ord.195/2000)
  • Depunerea Planului de management a deseurilor medicale la D.S.P
  • Depunerea declaratiei privind substantele periculoase – la ITM

2.ACTIUNI CU CARACTER PERMANENT  ( cf. cu Anexa nr. 1 la HG 856/2002 )

  •  Intocmirea fisei interne de gestiune a deseurilor ( cf.Legii.1226/2012 )
    • Evidenta deseurilor generate ( cf.ord.855 si lege 211 )
    • Evidenta lunara a deseurilor generate ( separat pe fiecare tip de deseu )
    • Raportare anuala la ANPM
    • Raportare lunara/anuala la DSP

Mentenanta tehnica poate influenta calitatea actului medical

User Rating:  / 0

Atunci cand conduci un centru medical  te confrunti cu foarte multe probleme ce apartin de sfera domeniului tehnic. Intotdeauna o echipa de tehnicieni reprezinta sprijinul de care managerul unui centru medical, dar si ceilalti angajati, au nevoie pentru a putea livra un act medical de succes. 

Cum poate sa contribuie o echipa de tehnicieni la calitatea actului medical? Faptul ca echipamentele medicale si non-medicale sunt verificate periodic conform cu legislatia  in domeniu, inseamna ca se previn anumite defectiuni, care ar putea compromite calitatea actului medical.Preventia este cuvantul cheie, indiferent ca ne referim la defectiuni tehnice sau la probleme de sanatate.

Societatea noastra activeaza in domeniul administrarii de imobile si suntem axati in mod special ( ca rezultat al experientei anterioare ) pe imobile in care se desfasoara activitati medicale. Cunoastem cat de important este ca intr-o clinica medicala  toate echipamentele sa fie in stare de functionare, si ca intr-un imobil, gandind in termeni  “ cauza/efect”, totul se afla in interdependenta.

In incaperile in care se desfasoara un act medical este esential ca resursele tehnice si utilitatile sa poata fi asigurate la flux continuu, indiferent de avariile tehnice  dintre care enumeram cateva:

-          Intreruperea  alimentarii cu energie electrica

-          Intreruperea alimentarii cu apa

-          Avarii in cadrul sistemelor de alimentare cu fluide

-          Avarii ale sistemelor de ventilatie / climatizare

Si pentru ca ne-am referit la sistemele de ventilatie/climatizare, mentionam   importanta filtrelor de aer.Este absolut necesar  ca acestea sa fie inlocuite cu regularitate.Pentru sanatatea pacientilor, a vizitatorilor si a angajatilor, trebuie programate si efectuate reviziile periodice si schimbarea filtrelor de aer, cu regularitatea prevazuta de producatorii echipamentelor, dar si de legislatie.

In salile de chirurgie este vitala o atmosfera aseptica.O instalatie HVAC impropriu intretinuta devine sursa de contaminare, bacteriile intrand prin sistemul de distributie in camera unde se desfasoara interventii chirurgicale.Prin urmare, este absolut necesara montarea filtrelor HEPA ( High Efficiency Particulate Air ) care asigura filtrarea absoluta a aerului.

Ne-am referit anterior la mentenanta preventiva, dar cum nimic nou nu ramane nou tot timpul, trebuie sa luam in calcul si mentenanta corectiva, care presupune de asemenea pricepere si cunostinte solide in domeniul instalatiilor electrice, sanitare, termice, HVAC etc. Mentenanta corectiva are rolul de a repara defectiunile survenite sau de a restaura sau schimba componentele defecte ale unui echipament sau ale instalatiilor.Atunci cand discutam despre domeniul medical, orice intarziere poate avea consecinte nefaste asupra activitatii personalului si a sigurantei pacientilor, de aceea se impune o interventie rapida.

Asadar, activitatea de mentenanta tehnica a unui imobil necesita pregatire, resurse, cunostinte solide, iar  noi venim in intampinarea nevoilor managerilor de centre medicale prin pachetele integrate de servicii de administrare a imobilului, astfel incat tot ceea ce tine de preventie, planning sau interventie accidentala este centralizat , noi devenind furnizor unic de astfel de servicii.

Externalizarea serviciilor de mentenanta aduce pe de o parte degrevarea managerilor de problemele de ordin tehnic, pe de alta parte asigura bunul mers al lucrurilor prin activitati de preventie si interventii rapide.

Top25.ro